Потребителски
онлайн-център "Умение" е създаден към Читалище
"Умение-2003" със съдействието на Фондация “Работилница заграждански
инициативи” по Програма “Общностно развитие и гражданско участие”,
фонд “Хората решават” с финансовата подкрепа на Тръст за гражданско общество в
Централна и Източна Европа.
Цели
на проекта
Обща/основна
цел
Създаване на
широкодостъпен специализиран Интернет-блог „Потребителски онлайн – център” и популяризиране
на правата на потребителите сред широката общественост
Специфични
цели
- Създаване
на специализиран блог за защита на потребителите
- Разширяване
на кръга консултанти от клуб „Защита на потребителя” към НЧ „Умение”
-
Популяризиране на правата на потребителите и създаване на чувство на
нетърпимост към търговци и производители, които системно нарушават тези права
- Повишаване
на чувството на отговорност у търговци и производители към потребителите
- Личностно и
социално израстване на младите хора
ДЕЙНОСТИ
Чрез този
проект се разширява кръга от консултанти към Клуб "Защита на
потребителите" към читалището чрез подготовката на 10 млади доброволци на
възраст 18-45 години. Те се обучават да консултират по защита права на
потребителите гражданите, да проверяват конкретни казуси и да ги отразяват като
журналисти в специализирания блог.
Обученията започнаха
веднага след оборудването на Потребителския онлайн-център с необходимата
техника – компютър, мултифункционално устройство, фотоапарат и диктофон. Освен
теория и практически обучения по подготовка на материали по темата, младите
хора провеждат занятия на терен като разучават и разрешават конкретни казуси по
сигнали на граждани за нарушени потребителски права. По този начин те предават
своите знания на по-голям кръг хора.
В
„Потребителски онлайн център Умение” се дават безплатни консултации на граждани
по защита правата на потребителите, предоставя се помощ по подготовка на
жалби и молби до институциите и местната администрация, предоставят се
информационни материали и информация на потребителите, на представителите на
структурите на гражданското общество, на населението не само в град Ямбол, а и
в цяла България. По този начин гражданите получават чувство за реална
защита, а търговците – чувство за постоянен контрол, като по този начин ще се
повиши и тяхната отговорност към потребителите.
Очаквани резултати
· Количествени: обучени 10 млади
доброволци за консултанти в Потребителския онлайн-център, проведени 10
теоретични и 10 практически занятия, проведени най-малко 80 занятия на терен по
конкретни казуси за нарушени потребителски права, пряко консултирани 80
граждани, проведени преки разговори с 80 търговци и производители, създаден
специализиран блог за защита на потребителите
· Качествени: създаване на екип от доброволци за
Потребителския онлайн-център, популяризиране на правата на потребителите и
задълженията на търговци и производители сред широк кръг от хора, както в град
Ямбол, така и в глобалното общество чрез създаването на специализиран
Интернет-блог, в който ще бъде дадена възможност за коментари от потребители
Проектът се осъществява благодарение на помощта на Фондация „Работилница за граждански инициативи” по програма „Общностно развитие и гражданско участие” с финансовата подкрепа на Тръст за гражанско общество в Централна и Източна Европа
Няма коментари:
Публикуване на коментар